reklama

Novodobý slovenský "folklór".

Vopred sa chcem ospravedlniť všetkým folklóristom a tiež milovníkom folklóru. Nechcem folklór ako taký dehonestovať. Aj ja ho mám rád a vždy som ho mal rád. Aj vďaka Maťovi Ťapákovi, po ktorého boku som mal možnosť niekoľko rokov pracovať. Môj príspevok však nebude o tom nádhernom slovenskom folklóre, ale o spôsoboch, ktoré na Slovensku zavládli a neviem ich nijako inak pomenovať ako „novodobým folklórom", hoci by sa dali pomenovať aj inak, a so skutočným folklórom nemajú nič spoločného. Ide skôr o spôsoby jednania ľudí pracujúcich v profesionálnej sfére. I toto by som poopravil, lebo často si myslím, že ide skôr o zamestnaných, ako pracujúcich.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Celý svoj doterajší profesijný život som prežil v rôznych najskôr štátnych, potom aj v súkromných kultúrnych inštitúciách. Napokon som zakotvil z „nutnosti" ako SZČO - živnostník vo svojej vlastnej umeleckej agentúre lebo žiaľ, po 50-tke (a to mi dúfam dajú mnohí za pravdu) už vo väčšine prípadov o človeka, hoci s praxou na Slovensku nie je záujem, pokiaľ nemá také známosti, ktoré by ocenili vaše schopnosti, či odporučili vás niekomu, kto by vás zamestnal.

Ale poďme konečne k samotnému meritu veci. Už roky pracujeme s internetom, máme súkromné i firemné E-mailové adresy, no nie vždy nám tento zrýchlený spôsob komunikácie pomáha. Posielate ponuky na spoluprácu, reagujete na inzerciu alebo dokonca odpovedáte na požiadavku, ak má niekto záujem o váš produkt (v mojom prípade o vypracovanie kalkulácie na realizáciu konkrétneho kultúrneho podujatia) a po odoslaní sa vám už nikto viac neozve. Telefonujete firme, s ktorou ste takto vstúpili do komunikácie, a ak sa vám vôbec podarí skontaktovať sa s človekom - zamestnancom ( a to môžete niekedy márne skúšať šťastie aj niekoľkokrát za deň a aj viac dní po sebe), ktorý je uvedený ako zodpovedná osoba, tak s vami jedná štýlom „čo odo mňa chcete". Chcete od neho doplňujúce info k tomu aby ste mohli seriózne riešiť ich požiadavku, no nedopracujete sa k tomu ani po 4 E-mailoch a 3 telefonátoch. Napokon sa ale dopracujete k urazenej odpovedi „mám aj inú prácu ako odpovedať na E-maily". A zrazu nechápete, o čom to celé je? A vzdáte to.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa rozhodnete reagovať na pracovné ponuky, pošlete životopis, tak nedostanete žiadnu odpoveď, ani stručnou jednou vetou „nemáme záujem". A znovu si kladiete otázku, o čom to tu celé je???

Kam sme sa to dopracovali??? To tu už nie je žiadna „štábna kultúra" (pravda mladým toto slovné spojenie už asi nič nehovorí).

A ešte jedna otázka: načo sú niektorým ľuďom mobilné telefóny, ktorých čísla si uvádzajú na webových stránkach či vizitkách, keď sa na tie čísla nikdy nedovoláte???

Často sa stretávam s vyhláseniami mladých, že za menej ako 1000 € sa im neoplatí ani vstať z postele.

Možno je to celé aj o tom, že ak je niekto zamestnaný a nebodaj má menej, než na koľko cení svoju prácu, tak jednoducho pracuje iba do výšky svojho platu. A tak odpisuje iba na niektoré E-maily a dvíha telefón iba ak je mu uvedené číslo známe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápem, prečo mňa potom otravujú stále s ponukami životného poistenia či zhodnocovaním financií.

Takže, toto je podľa mňa ten „novodobý folklór" a som zvedavý do kedy alebo či už natrvalo???

Prepáčte, ak som vás obral o čas čítaním týchto mojich, skoro „hamletovských otázok".

Pozdravujem všetkých „zamestnancov", hlavne tých skutočne pracujúcich.

Marián Vojtek

Marián Vojtek

Marián Vojtek

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dlhoročný pracovník v oblasti kultúry, médií, bývalý redaktor-moderátor SRO, publicista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu